پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸۰ درصد شعب خارجی بیمه معلم تعطیل شده اند

رئیس کل بیمه مرکزی در نشست با اعضای کارگروه اربعین صنعت بیمه اعلام کرده است که «شرکت بیمه سامان، تنها شرکت دارای شعبه در عراق است.» گرچه احتمالا منظور رئیس کل بیمه مرکزی از عراق، «کربلا» و «نجف» بوده است، اما همین اظهار نظر، خبرنگار ما را بر آن داشت که سرنوشت شعب خارجی شرکت بیمه معلم که عمدتا در کشور عراق مستقر بودند را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، پیشتر شرکت بیمه معلم حضور پررنگی در خارج از کشور داشت، به گونه ای که تنها چهار شعبه آن در کشور عراق استقرار داشتند. بصره، نجف، کربلا و بغداد، شهرهایی بودند که شرکت بیمه معلم در آن ها شعبه داشت و از سوی دیگر، باکو در کشور آذربایجان، دفتر ارتباطی شرکت بیمه معلم را در خود جا داده بود.

شعب پیشین شرکت بیمه معلم در خارج از کشور

حالا اما این شعب به حداقل ممکن تقلیل یافته اند. آن طور که از اطلاعات سایت این شرکت بر می آید، نه تنها دفتر ارتباطی آن در باکو تعطیل شده، بلکه شعب بیمه معلم در کربلا، نجف و بصره نیز حذف شده اند و تنها شعبه باقی مانده از این شرکت، بغداد است.

شعب کنونی شرکت بیمه معلم در خارج از کشور

گرچه اطلاعاتی از نحوه و میزان عملکرد شعب خارجی شرکت بیمه معلم در سالهای فعال بودن آنها در دسترس نیست، اما غیرفعال شدن ۴ شعبه از ۵ شعبه خارجی این شرکت را می توان اتفاقی مهم در عملکرد یک بیمه گر ایرانی مستقر در کشور عراق تلقی کرد؛ آن هم در دوره ای که مناسبات ایران و عراق، به صورت پیوسته در حال افزایش و بهبود است.

کد خبر: 16768

این را نیز بررسی کنید

همکاری بیمه گران با موسسات اعتبار سنجی

حمید رضا نصیری نژاد – پایگاه خبری خرد و کلان «شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *