چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اظهار تاسف «مینا صدیق نوحی» از تفکیک جنسیتی «نوراللهی»

عضو سابق هیات عامل بیمه مرکزی با اظهار تعجب و تاسف از «جنسیتی» کردن ترکیب فعالان صنعت بیمه، نسبت به فراگیری این دیدگاه در میان مدیران بیمه ای هشدار داد.

«مینا صدیق نوحی» که سال ها در حوزه بیمه های اتکایی فعالیت داشته و به تازگی نیز برای دوره ای میان مدت مدیرعاملی یک شرکت بیمه ای را تجربه کرده است در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان با بیان این که آنچه «ترکیب جنسیتی نامتوازن» در آینده صنعت بیمه خوانده شده نمی تواند دیدگاهی متعادل باشد، افزود: گرچه نگاه مردسالارانه در همه جای فرهنگ کشور ما و به تبع آن صنعت بیمه وجود دارد، اما دست کم ترویج آن می تواند محل تامل باشد.

او با اشاره به دوره ای که خود در هیات عامل بیمه مرکزی حضور داشته است، گفت: در آن دوران که سخت ترین تحریم ها علیه کشورمان و به ویژه علیه صنعت بیمه اعمال می شد، هیات عامل که من هم جزوی از آن بودم به خوبی توانست شرایط را مدیریت کند.

وی افزود: این که هیچ یک از مدیران عامل شرکت های بیمه ای اکنون از زنان نیستند، نافی توانایی های آنها نیست، بلکه ناشی از نگاه مردسالارانه حاکم بر امور کشور است.

صدیق نوحی به فعالیت خود در سمت مدیر عامل موسسه بیمه متقابل کیش اشاره و خاطرنشان کرد: من در آن دوره نه تنها از مدیران زن استفاده کردم، بلکه هرگز نگاه جنسیتی به نحوه انتخاب مدیران نداشتم و فقط توانایی های افراد را در نظر گرفتم.

او با ابراز تاسف از این که به طور آشکارا و نهان علیه مدیریت زنان در عرصه های گوناگون اظهار نظر می شود، افزود: بسیاری از کارگزاران، نمایندگان و مدیران میانی شرکت های بیمه اکنون خانم هستند و اتفاقا عملکرد مطلوبی هم دارند.

صدیق نوحی همچنین با بیان این که بسیاری از مدیران بیمه ای خانم توانسته اند در خارج از کشور مسئولیت های مهم و قابل توجه را بر عهده بگیرند، افزود: توانایی های فردی به جنسیت افراد وابسته نیست، بلکه هوش و دانش آنهاست که مشخص می کند می توانند در یک جایگاه حضور داشته باشند یا خیر.

وی در پاسخ به این سوال که علت کنار رفتنش از سمت مدیرعاملی موسسه بیمه متقابل کیش چه بوده است، گفت: دوره حضور من در این شرکت به پایان رسیده بود، اما مطمئنا این اتفاق ناشی از خانم بودن من نبوده است!

 

در همین زمینه بخوانید:

 

«متاسفم» و «موافق نیستم»؛ واکنش هایی به «هشدار جنسیتی» نیما نوراللهی

مدیرعامل تجارت‌نو: آینده ترکیب جنسیتی نیروی انسانی صنعت بیمه هشدار دهنده است

 

کد خبر: 13089

این را نیز بررسی کنید

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

مجموعه نخبگان شاهد و ایثارگر کل کشور از خدمات و اقدامات شرکت بیمه دی تقدیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *